اخبار

ثبت ۴ اختراع با همت پرستار نخبه کرمانشاهی

ثبت ۴ اختراع با همت پرستار نخبه کرمانشاهی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، این پرستار مخترع در معرفی اختراعاتش گفت: دو اختراع شامل ساخت دو مدل «دریچه قلب میترال» با شماره ثبت ۱۰۲۳۳۷ و «دریچه قلب آئورت» با شماره ثبت ۱۰۲۸۷۵ با همکاری پروفسور سبزی جراح مطرح قلب در استان کرمانشاه و کشور به ثبت رسیده که عوارض دریچه‌های فلزی و حیوانی را ندارند و به دلیل آینکه بیشتر ساختار آن‌ها از بافت بدن خود بیمار است پذیرش آن توسط سلول‌های ایمنی بدن راحت‌تر انجام می‌گیرد.
وی افزود: اختراع سوم دستگاه گارو فیکساتور رگ با ایجاد کشش سطحی پوست برای سالمندان با شماره ثبت ۱۰۱۸۶۹ است که با ثابت نگه داشتن عروق محیطی در سالمندان که رگ‌های شکننده و لغزنده‌ای دارند رگ گیری از آن‌ها راحت‌تر انجام می‌شود و آسیب به رگ و بافت را کاهش می‌دهد.
سپیده امیری در توضیح چهارمین اختراعش گفت: این اختراع دستگاه «تفکیک کننده مایعات بیمارستانی از زباله‌های خشک با قابلیت بی خطر سازی، گندزدایی و رقیق سازی به صورت انتخابی برای مایعات عفونی و شیمیایی بیمارستانی» با شماره ثبت ۱۰۲۰۲۵ وسیله‌ای است که زباله‌های بیمارستانی حاوی مایعات مختلف با ترکیبات شیمیایی یا مایعات عفونی را از زباله‌های جامد بی خطرسازی و جدا میکند به گونه‌ای که زباله‌ها قالبلیت انتقال به فاضلاب شهری را پیدا میکنند.
این پرستار مخترع با بیان اینکه اختراعاتش طی سالجاری در اداره ثبت اختراعات مرکز مالکیت معنوی قوه قضاییه به ثبت رسیده، در مورد ایده‌ی این اختراعات گفت: با توجه به اینکه کشور ما درگیر تحریم‌های ظالمانه‌ای است و بسیاری از ابزار‌های حوزه پزشکی یا وارداتی هستند و یا تولید داخلی آن‌ها کم شده، پرستاران در زمینه استفاده از این وسایل به طور روزمره با مشکلاتی مواجه می‌شوند که من سعی کرده ام به جای سازگاری با این مشکلات راه حل رفع آن‌ها را طراحی کنم.
لازم به ذکر است سپیده امیری پیش از این نیز (در سال‌های ۹۶ و ۹۸) سه اختراع دیگر در کارنامه اختراعاتش به ثبت رسانده است که عبارتنداز:
- «دستگاه لید باکس الکترو کاردیو گرام» با شماره ثبت ۹۴۸۰۸ که با نصب بر روی دستگاه‌های نوار قلب سبب آسان‌تر شدن کاربرد، افزایش طول عمر دستگاه وکاهش زمان گرفتن نوار قلب می‌شود.
- کانکتور درپوش انتهایی میکروست با شماره ثبت ۹۴۷۶۵ که برای تزریقات وریدی و انفوزیون مایعات و دارو‌ها استفاده می‌شود.
- گیره غلطکی مجهز به درپوش ثابت برای ست‌های سرم، میکروست و ست خون با شماره ثبت ۹۸۹۹۲.
سپیده امیری با بیان اینکه مالکیت صد در صدی ۵ مورد از اختراعات به وی تعلق دارد، خاطرنشان کرد: ثبت ۵ طرح دیگر در حوزه تجهیزات پزشکی را در دست اقدام دارد.
به گفته این پرستار توانمند کرمانشاهی ۵ طرح از موارد ذکر شده نمونه‌های اولیه آن ساخته شده که ۴ مورد آن در مرحله تولید است.

https://www.iribnews.ir/fa/news/2923218

 
۳۰ آبان ۱۳۹۹ ۱۸:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید