اخبار

چه نوع ورزشی برای قلب مفید است ؟

ورزشی برای قلب مفید است که اولا هر روز ویا حداقل شش بار در هفته انجام گیرد . در هنگام ورزشهای مختلف ، عضلات یا در حال فعالیت انقباضی هستند و یا فعالیت حرکتی
ورزشی برای قلب مفید است که اولا هر روز ویا حداقل شش بار در هفته انجام گیرد . درهنگام ورزشهای مختلف ، عضلات یا در حال فعالیت انقباضی هستند و یا فعالیت  حرکتی . نوع اول مخصوص ورزش های قدرتی است مثل کشتی گرفتن وزنه برداری کوه نورد ی . در این نوع ورزشها عضلات بصورت طولانی و محکم منقبض می شوند این ورزشها خیلی مناسب قلب نمی باشند . در نوع دوم که عضلات بزرگ ( مثل عضلات پا و دست و تنه )دارای حرکات انقباض و انبساط متناوب می باشند گردش خون در آنها افزایش یافته و رگها ی تغذیه کننده آنها گشاد می شود و لذا فعالیت قلب زیاد می گردد . اگر تنفس هم متناسب با این حرکات عضلانی افزایش یابد اصطلاحأ گفته می شود ورزش هوازی است . این ورزش مناسبترین ورزش جهت قلب می باشد . از جمله این ورزشها می توان پیاده روی تند ، دویدن آرام ، دوچرخه سواری و شنا را نام برد . موضوع سوم که حائز اهمیت است شدت و مدت این نوع ورزش هاست . این زمان در افراد زیر بیست سال حداقل باید یکساعت در روز و در افراد مسن تر حداقل 30 دقیقه باشد البته لازم است قبل از انجام ورزش های اصلی  5 دقیقه نرمش و 5 دقیقه گرم کردن ( گرمش ) و پس از اتمام ورزش نیز به آرامی حرکات ورزشی را کم کرد ( سرد نمودن سردش ) . در مورد شدت ورزش نیز باید ورزش نه خیلی آرام باشد و نه خیلی شدید یعنی نوع آن متوسط تعیین گردد ، یعنی نه   به گونه ای باشد که نفس زدن ها به تندی نیفتد و نه اینکه بقدری شدید باشد که آزار دهنده گردد. 
۱۱ بهمن ۱۳۸۹ ۰۸:۴۱
دکترمعصومی رئیس انجمن پیشگیری از بیماری های قلبی ،عروقی کرمانشاه |

نظرات بینندگان


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید